Långloppscupen 2019

Lördagen den 6/4 startar Team Sportia Långloppscup 2019 med tävlingen Startmilen. Sedan arrangeras tävlingar under i princip varje helg fram till november.

Örebro AIK har under åren haft många tävlande i cupen och har de senaste åren även tagit hem segern i klubbtävlingen.

Att tävla i långloppscupen är ett bra sätt att pröva sin form och utmana sig själv för att testa sina gränser. Du träffar och lär också känna andra klubbmedlemmar. För att kunna tävla för Örebro AIK krävs att du är medlem, anmäler dig till tävlingsklass samt har på dig klubbens kläder (finns att köpa på Team Sportia). Anmälan görs på respektive arrangerande klubbs hemsida. Du står själv för startavgiften.

När det gäller de två stafetter som ingår långloppscupen, Spartacusstafetten och Stripastafetten, så kommer Örebro AIK att stå för startavgiften. Mer information om detta kommer att skickas ut i samband med respektive tävling.

Här kan du läsa mer om Team Sportia Långloppscup och alla dess tävlingar.